Tabla impartirii
Materiale
- consiliul de diviziune a unitatilor
- 9 pioni de culoare verde
- o cutie cu 81 de margele verzi
- flipuri de divizare tiparite
Introducere
- aratati copilului materialul si lasati-l sa-l aduca la masa
- uita-te la tabla cu copilul
- aratati-i toate locurile pentru margele
- aratati-i numerele de la varful panourilor si spuneti-i ca acestea sunt dividendul
- spune-i ca cifrele de pe lateral vor fi raspunsul.
- scrieti 27 : 9 = pe hartie patrata
- incepeti prin a spune copilului cele doua reguli: raspunsul nu poate fi mai mare de 9, iar restul nu poate fi egal sau mai mare decat divizorul
- puneti 27 de margele verzi în castronul de sticla
- intreaba copilul cum vom scoate 27, de cate ori cu ajutorul numarului 9
- asezati 9 pioni verzi de-a lungul varfului placii
- dati fiecarei pion o bila pana cand nu mai raman margele
- spune: „27 : 9 este 3”. Punctati spre 3 de-a lungul laturii verticale a placii.
- lasati copilul sa scrie raspunsul la ecuati
- lasati-l sa inlocuiasca margelele in castron
- intreaba copilul cate bile sunt in castron. (27)
- spuneti-i cand scrieti urmatoarea parte a ecuatiei pe a doua linie de hartie: „27 : 8 =”
- lasati-l sa faca aceasta ecuatie, asa cum a facut ultima
- lasati-l sa scrie raspunsul cu restul
- cititi intreaga ecuatie impreuna cu copilul
- spuneti copilului ca exista ceva special in ceea ce priveste restul: „Putem avea un rest, atata timp cat este mai mic decat dividendul”.
- repetați ca mai sus pentru 27 : 6 =
- dupa ce copilul a scris raspunsul, iar restul verificati daca restul este mai mic decat dividendul
- repetati in acest fel pentru intreaga hartie
- cand ajungeti la 27 :2, restul dvs. va fi mai mare decat dividendul. Indicati acest lucru copilului si apoi trageti intreaga ecuatie deoarece: „Nu putem avea niciodata un rest care sa fie acelasi sau mai mare decat dividendul”.
Prezentare
- scrie 81 : 9 =
- cereti copilului sa numere 81 de margele in bolul de sticla si sa plaseze noua cutite in partea superioara a placii. Fa copilul sa faca aceasta ecuatie dupa cum este scris mai sus. Cititi ecuatia finala cu copilul. Apoi scrie: 81:8 =
- roaga copilul sa faca aceasta ecuatie si sa scrie si restul.
- uita-te cu copilul la restul si observati ca este mai mare decat dividendul.
- intrerupeti intreaga ecuație
- repetati pentru 81: 7 =
- repetați pentru 81:6 =
- uitati-va la ultimele trei ecuatii si intrebati cu voce tare: „Ma intreb daca ceilalti vor avea si un rest mai mare decat dividendul?” Copilul ar trebui sa observe ca restul devine mai mare si mai mare pe masura ce dividendul devine mai mic si mai mic. Decideti impreuna ca, datorita acestui model, functioneaza numai 81: 9. Puteti incheia prezentarea aici
Notite
In aceeasi zi sau o data ulterioara, repetati aceasta lucrare pentru
80: 9 pana la 1,
79 : 9 pana la 1,
78: 9 pana la 1, etc … Pentru primele seturi de lucru, stergeti tabla dupa fiecare ecuatie. Odata ce copilul intelege ca fiecare ecuatie este o ecuatie noua si diferita, nu trebuie sa stergeti tabla
Exerciții
Copilul poate lucra dupa cum se arata in prezentare. Odata ce copilul a facut toate ecuatiile pe toate buzunarele, a recitit ecuatiile. Subliniati in rosu ecuatiile fara rest. Copilul poate inregistra toate ecuatiile fara rest pe hartia patrata.
Scop – direct. Pentru a familiariza copilul cu diferitele moduri in care numerele pot fi impartite.
Controlul erorii
Graficul 1 al diviziei
Varsta
5 1/2 – 6 ani
Recenzii
Nu există recenzii până acum.