Materiale
- 10 prisme maronii de aceeasi lungime (20 cm), dar diferite in inaltime. Acestea variaza de la 10cm x 10cm x 20cm la 1cm x 1cm x 20cm.
- o pardoseala de culoare contrastanta
Prezentare
Introducere
Invitati copilul spunandu-i ca aveti ceva sa-i aratati. Spuneti copilului ca pentru aceasta lectie vom avea nevoie de un covor. Lasati copilul sa aduca si sa desfasoare un covoras. Aduceti-l la rafturi si indreptati-va spre Scarile Maro. Spuneti copilului: „Acestea sunt scarile maro”.
- aratati copilului cum tineti prisma subtire prin prinderea peste partea superioara a partii centrale a prismei, utilizand degetul mare si degetele drepte
- transportati prisma vertical la nivelul taliei
- sa transportati toate prismele fiecare cate unul si sa le plasati in mod aleatoriu pe partea dreapta a covorasului. (Invita copilul sa puna mana sub prismele mai groase)
- odata ce toate prismele au fost aduse pe covor, asezati copilul in stanga
- pe masura ce ramaneti in picioare, ridicati cu grija prisma cea mai groasa (folosind ambele maini) si plasati-o langa coltul din stanga sus al covorului
- intoarce-te la copil si spune-i ca acum cauti unul specific
- mergeti in jumatatea dreapta a covorasului si alegeti cu grija următoarea prisma cea mai groasa (Utilizati ambele maini)
- printr-o miscare precisa, plasati prisma direct sub prisma cea mai groasa si aliniati-o astfel incat sa fie bine aliniate
- dupa ce a fost plasat, verificati daca este bine aliniat prin alunecarea mainii de-a lungul partii stangi a celor doua prisme
- continuati sa plasati toate prismele in ordinea corecta si plasandu-le astfel incat sa vina mai aproape pe masura ce fiecare este plasat
Dezmembreaza
Demontati Scara Maro prin indepartarea celei mai subtiri pana la cea mai groasa prisma si asezandu-le pe jumatatea dreapta a covorasului.
Invitati copilul sa construiasca scarile maro. Pentru a-l ajuta sa inceapa, intrebati-l cu care va incepe. Daca copilul pare sa inteleaga, il puteti lasa sa lucreze singur. Odata terminat, lasati-l sa inlocuiasca prismele in ordinea corecta pe rafturi.
Exercitii
Exercitiul 1
Copilul construieste individual scarile, asa cum s-a aratat in demonstratie.
Exercitiul 2
Odata ce copilul pare sa stapaneasca cladirea scarilor, directorul ii va arata un pas suplimentar. Directorul va plasa cu atentie cea mai subtire prisma pe marginea celei de-a doua prisme mai groase si in sus fata de cea mai groasa prisma. Aratati copilului ca, prin aceasta, a doua prisma cea mai groasa este acum la aceeasi inaltime cu cea mai groasa. Repetati acest lucru pe fiecare margine a fiecarei prisme.
Jocuri
Se clasifica dintr-o extrema. Clasificarea de la un punct intermediar.
Stereognostic. Se potriveste cu mediul.
Limbaj
Gros si subtire
Pozitivele, comparativele si superlativele
Scop
Directa. Discriminarea vizuala a dimensiunilor (grosime).
Indirect
- imbunatatirea miscarii voluntare
- educatia musculara a aderentei
- pregatirea pentru matematica
- controlul erorii
- controlul erorii se afla in interiorul copilului, fiind capabil sa discrimineze dimensiunile
Varsta
3 pană la 3 1/2 ani
Recenzii
Nu există recenzii până acum.