Materiale
- 10 tije rosii care difera intr-o singura dimensiune – lungime (de la 10cm la 100cm). Unitatea de diferenta dintre fiecare tija este de 10 cm
- un covor mare sau doua covorase de aceeasi marime
Prezentare
Introducere
Invita copilul si spunei ca ai ceva sa-i arati. Spuneti copilului ca pentru aceasta prezentare vom avea nevoie de 2 covorase. Lasati copilul sa aduca un covoras. Sa aduca un alt covor si sa-l aseze langa primul covor pentru a forma o forma „L”. Indrumati-l spre raftul corect , spre Barele Rosii. Spuneti copilului: „Acestea sunt barele rosii”.
Constructia
- prezentati copilului cum țineți cea mai scurta tija prin prinderea in partea de sus a parții centrale a tijei cu degetul mare si degetele drepte
- glisați usor tija de pe rafturi pana cand este complet scoasa
- prindeți tija cu mana stanga sub mana dreapta
- trageti tija verticala, astfel incat mainile sa fie la nivelul taliei
- copilul trebuie sa transporte toate barele unul cate unul si sa le plaseze aleatoriu pe unul dintre covorase
- odata ce toate barele au fost aduse pe covor, puneti copilul in stanga
- ridicați cu atenție cea mai lunga tija si in timp ce ingenuncheati in fata covorasului, plasati-o orizontal in partea din spate a celuilalt
- intoarce-te la copil si spune-i ca acum cauti unul specific
- mergeti la celalalt covor si alegeti cu grija urmatoarea tija cea mai lunga
- ingenuncheati in fata celei mai lungi tije si intr-o miscare constanta si precisa, asezati tija direct sub tija cea mai lunga de pe celalalt covor si aliniati-o astfel incat marginile stangi sa fie bine aliniate
- dupa ce a fost plasat, verificati daca este bine aliniat prin glisarea mainii de-a lungul marginii din stanga a celor doua tije
- continuati sa introduceti toate barele in ordinea corecta plasandu-le astfel incat sa vina cat mai aproape de tine, pe masura ce fiecare tija este plasata
Indepartarea
- scoateti barele rosii prin indepartarea celui mai scurt pana la cel mai lung si asezandu-le pe suportul gol acum
Invitati copilul sa construiasca cu barele rosii. Pentru al ajuta sa inceapa, intrebati-l cu care va incepe. Daca copilul pare sa inteleaga, il puteti lasa sa lucreze singur. Odata ce termina, sa inlocuiasca tijele de la cele mai lungi pana la cele mai scurte pe rafturi.
Exerciții
Exercitiul 1
Copilul lucreaza individual cu materialul asa cum este aratat in timpul prezentarii.
Exercitiul 2
Odata ce copilul pare sa stapanească constructia tijelor, indrumatorul ii va arata un pas suplimentar. Va plasa cu grija cea mai scurta tija in dreptul celei de-a doua tije celei mai lungi Aratati copilului ca, prin aceasta, a doua bara cea mai lunga este acum la aceeasi lungime cu cea mai lunga. Repetati acest lucru la fiecare capat al fiecarei bare tragandu-va pana la cel mai scurta bara.
Jocuri
Caseta 1 și 2: potrivirea de la distanta
Se potriveste cu mediul
Caseta 3: Conform cu mediul
Se clasifica dintr-o extrema
Clasificarea de la un punct intermediar
Limbaj
Lung si scurt
Pozitivele, comparativele si superlativele
Scop
Direct
Discriminarea vizuala a diferentei in dimensiuni (lungime). Memoria musculara a lungimii.
Indirect
Pregatirea pentru matematica.
Controlul erorii
Doar atunci cand copilul este capabil sa discrimineze dimensiunile, el poate vedea disarmonomia in cladirea vu barele
Vârstă 3 1/2 – 4 ani
Recenzii
Nu există recenzii până acum.