Alfabet mare mobil – o cutie impartita in componente care contin caracterele minuscule ale alfabetului taiate in carton (sau plastic). Vocalele sunt albastre iar consoantele sunt roz.
Alfabetul mobil de dimensiuni medii intr-o cutie compartimentata. Pentru o clasă de 34-37 copii, se recomandă sase cutii, doua seturi avand vocale albastre si patru seturi care au toate literele aceeasi culoare. Alfabet mic mobil în cutie compartimentata. Toate literele au aceeasi culoare. Doua seturi fiecare are o culoare diferita de cealalta.
– Un covor de dimensiuni adecvate pentru unele exercitii.
Notite:
Observați copilul pentru pregatire. Cerintele preliminare sunt abilitatea de a analiza cuvintele in sunetele lor componente in ordinea si reorganizarea simbolurilor grafice pentru sunete.
Cel mai bine este sa incepeii alfabetul mobil cand copilul cunoaste toate literele de tip sandpaper, astfel incat nu este necesar sa editati cuvintele pe care copilul le compune.
Unii copii raspund mai usor la aceasta activitate daca cuvintele alese se refera la un subiect de interes pentru ei. Incurajati copilul sa se gandească la cuvinte pe care sa le scrie.
Nu cereti copilului sa citeasca cuvintele pe care le-a compus.
Pentru un copil care nu a ajuns la nivelul obisnuit de pregatire, aceasta munca poate fi initiata daca interesul copilului este ridicat si copilul cunoaste 10-12 scrisori de smirghel, inclusiv 2-3 vocale. Directorul va trebui sa dicteze toate cuvintele astfel incat acestea sa poata fi editate la cele care pot fi facute cu simboluri / sunete pe care copilul le cunoaste.
Munca alfabeta in miscare progreseaza de la cuvinte singulare la fraze, propozitii si in cele din urma povesti. Aceste exercitii in care copilul isi simbolizează propriile ganduri este începutul scrisului creativ.
Este important sa observam munca copilului pentru a vedea daca el poate analiza complet si corect simbolizeaza fiecare sunet.
Ortografia va fi fonetică si nu este corecta la inceputul lucrului.
Prezentarea 1: Construirea cuvintelor
Introduceti conversatia cuvintelor si ganditi-va la o categorie draguta cu copilul
Lasati copilul sa spuna un cuvant .
Gasiti simbolul pentru fiecare sunet si puneti-l in mod clar. Profesorul face primul cuvant sau cuvinte pana cand copilul pare sa inteleaga.
Ajutati-i pe copil sa-si expuna scrisul si sa formeze cuvantul pe care il spune.
Observati copilul cand este obositor si incheiati lucrarea.
Cereti copilului sa contribuie cu cuvinte, complectati daca copilul nu poate.
Aratati copilului cum sa colecteze literele incepand cu ultima litera si cautand aceeasi litera in alte cuvinte.
Inlocuiti compartimentul adecvat.
Odata ce toate literele au fost returnate, inchideti caseta si returnati caseta pe raft.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.